måndag 15 juni 2015

"Doris" RLD F!






RLD N Svingelskogen´s Ain`t she sweet "Doris" med sin medalj!

I lördags den 13/6 åkte jag tillsammans med Maria och "Doris" till Södertälje Lokala kennelklubb för att starta i fortsättningsklass. Det var mycket varmt och få moln på himlen. Vi började med att blöta ner hundarna ordentligt för att de skulle klara värmen. Vi fick upprepade gånger blöta ner hundarna på nytt då de torkade fort.
Först ut att tävla av mig och Maria var Maria. Jag såg inte så mycket när Maria och "Doris" var inne då jag höll på att värma upp. "Aileen" och jag var näst på tur efter Maria och "Doris". "Doris" och Maria fick sitt sista godkända resultat i fortsättningsklass och kan nu lägg till RLD F framför namnet. Stort grattis!


RLD F RLD N Mountjoy Rapid Rapunsel "Aileen" med sin medalj

"Aileen" var mycket ofokuserad en kämpade på bra trots värmen. Men vi kämpade på och kom runt och fick ett godkänt resultat. Nu siktar vi på nästa klass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar