måndag 29 maj 2017

Till minne av Aileen



Aileen 2012-2017

Min älskade Aileen har nu fått somna in. Tidigt i våras fick hon sitt första Glaukom och sen nu i maj fick hon sitt andra galukom. 

Vi har gjort mycket roligt tillsammans. Vi har upptäckt platser och träffat nya vänner tillsammans. Aileen lärde mig otroligt mycket. Alltid glad och positiv!
Tack Aileen för allt du lärt mig. Tack för all den glädje du givit mig, du har varit en fantastisk tränings och tävlingskompis. Tack för alla skratt du framkallat med dina upptåg.
Tillsammans har vi prova både det ena och det andra. Roligast tror jag du tyckte det var med spår, nose work och agility. Ingick det inte nosjobb i uppgiften ville du springa snabbt, så snabbt som det bara gick!

Aileen och jag tillsammans efter två lyckade rundor i rally på Tierps Bk -14


Du var en fantastisk spårhund.


Specialsök tyckte du var kul!

Tänk så många du hjälpt genom att ge blod. Jag kommer aldrig glömma när vi jobbade på UDS och en nära släkting till dig behövde blod. Egentligen vägde du för lite för att lämna men efter som mottagaren var valp gick det bra att lämna mindre mängd. Det gick bra och valpen kunde gå hem igen. De senaste åren har du lämnat blod som använts till att behandla hornhinnesår hos hund. Även där med stor framgång.


Den här bilden är så typiskt Aileen. Fanns det vatten så hittade du det!

Fina Aileen på din sista utställning. Du var ingen strålande utställningshund, men vad gör det? Du var ju så bra på så många andra sätt!

Det är så här jag kommer minnas dig, stark, blöt och lycklig!

Spring nu så där fort som du gjorde innan du blev sjuk. Spring som bara du kan! Bada och simma så mycket som du orkar nu när du ser fullt igen och inte behöver tveka och känna dig osäker.
Älskade fina du! Det finns inte ord för hur mycket jag saknar dig.

Jag vill tacka alla fantastiska veterinärer som hjälpt oss under dessa månader: Miriam, Eva, Johan, Kristina, Tove, Björn, Michelle och slutligen Mia. Stort tack! Allt arbete ni har lagt ner har varit guld värt för mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar