söndag 7 oktober 2018

B-kullen 5 veckor

Nu är valparna 5 veckor gamla och naturligtvis har vi tagit nya bilder igen. Ett par hanar är fortfarande till salu. Hör av dig vid intresse!

Barnaby - Svingelskogen's Brilliant Disguise
Barnaby har fått sitt tilltalsnamn efter kommissarie Barnaby i tv-serien Morden i Midsomer som är en av mina favoritserier. Hans stamtavlenamn är en av Bruce Springsteen låtar. En av mina favoriter!

Barnaby

Bastian

Bastian - Fick sitt stamtavlenamn efter en låt av bandet Kent. Bastian heter i stamtavlan Svingelskogen's Before It All Ends.


Baxter

Baxter - Fick sitt tilltalsnamn efter en karaktär i en bok jag läst. Namnet i stamtavlan är en låttitel som Bruce Springsteen skrev men då låten inte passade på hans album gav han låten istället till Patti Smith. Senare har båda två spelat in låten var för sig.  Baxter namn i stamtavlan är Svingelskogen's Because the night 

Bertie - tilltals namnet Bertie kommer från Drottning Elizabeth II av Englands pappa Kung Albert men kallades för Bertie. Namnet i stamtavlan är en låt av Bruce Springsteen, ni kanske ser mönstret 😃
Bertie heter i stamtavlan: Svingelskogen's Book Of Dreams

Bertie

Bilda - Fick sitt tilltalsnamn då hon var mycket lik sin moster Hilda vid födseln. Det här var ju min B-kull så jag bytte helt enkelt ut H mot B.
I stamtavlan är Bilda döp efter en Beatles låt.
Bilda heter Svingelskogen's Baby it's you.

Bilda

Blarney - Tilltalsnamnet kommer från ett besök vid en slotts ruin på Irland för många år sedan. Slottet hette såklart Blarney Castle. Blarney är också döpt efter en låt av Bruce Springsteen.
Blarney heter i stamtavlan Svingelskogen's Bring 'Em home. 

Blarney

Branson

Branson - tilltalsnamnet kommer ifrån chauffören i serien Downton Abbey.
Även här har vi en Bruce Springsteen låt i stamtavlenamnet.
Branson heter i stamtavlan: Svingelskogen's Badlands

Som ni säkert förstår ligger Bruce Springsteen och hans musik mig mycket varmt om hjärtat. I min förra kull hade jag en tik som hette en Beatles-cover i stamtavlan så då ville jag gärna ha en i den här kullen med döpt efter en Beatles-låt.
Eftersom bandet Kent inte finns mer så ville jag gärna ha med åtminstone en titel från deras låtskatt. Det var inte så lätt de de skrev mest på svenska. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar