torsdag 3 oktober 2019

Dottie tävlar rally

Dottie har debuterat i fortsättningsklass i rallylydnad.
Min fina duktiga dottie som jobbar så fint! Jag hade torkad blodpudding i fickan och det fick Dottie att verkligen anstränga sig. En ritkigt god belöning kan motivera de flesta!

Det var dubbeltävling denna måndagskväll. På bana a gick dottie jättefint, vi fick 90 poäng. Det 10 poäng som drogs av var pågrund av att dottie snurrade när jag sträckte ut handen vid hoppet och då räknades det som att hon gjorde fel skylt även om hon hoppade fint sedan.
Våra 90 poäng räckte till en 4:e plats.

På bana B Fick vi 94 poäng och vann klassen! MIn duktiga dottie gick som en klocka. Gud va fint hon jobbade. Hon är verkligen en fröjd att träna med min fina tjej 💖


Jag har tyvärr inga bilder utifrån då det var en kvällstävling och rätt mörkt ute. Vod prisutdelningen hade Dottie redan åkt hem med min kompis Lindha. Där av inga bilder på dottie från tävlingen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar